G-3 Krzyż Św. Andrzeja (umieszczany przed przejazdem kolejowym jednotorowym)

Opis
Bezpośrednio przed przejazdami kolejowymi bez zapór oraz przed przejściami użytku publicznego dla pieszych należy umieścić m. in. znak G-3 „Krzyż Św. Andrzeja”.
Znak G-3 o pojedynczych ramionach montuje się przed przejazdami kolejowymi o liniach jednotorowych.
Znaki G-3 i G-4 należy umieszczać w miejscu, w którym w związku z ruchem pociągów, powinien być zatrzymany pojazd na drodze, czyli nie bliżej niż 5 m od skrajnej szyny. Odległość przed przejściami nie może być mniejsza niż 3 m od skrajnej szyny. Wymienione powyżej odległości mogą być większe w następujących przypadkach:
-
jeżeli poprawi to widoczność znaku z drogi,
-
jeżeli ze względu na ostry kąt przecięcia linii kolejowej z drogą konieczne jest zapewnienie co najmniej 3 m odległości pojazdu od skrajnej szyny, mierząc w linii prostopadłej od osi toru.
Umieszczanie znaku G-3 w odległości mniejszej niż 5 m od szyny może nastąpić tylko za zgodą zarządcy kolei.
Dodatkowe znaki pionowe (krzyż św. Andrzeja) wykonane są z blachy ocynkowanej ogniowo o grubości 1,25 mm, posiadają podwójnie zaginane krawędzie na całym obwodzie, lico znaku wyklejane jest folią odblaskową typu 1 lub typu 2. Tarcza znaku dodatkowo wzmocniona dwoma profilami stalowymi. Profile służą jako element montażowy do przykręcenia uchwytów uniwersalnych łączących znak z konstrukcją wsporczą. Tył tarczy znaku malowany jest proszkowo farbą koloru szarego RAL 7016. W przypadku braku profili, tarcza montowana jest do konstrukcji wsporczej za krawędź znaku, uchwytami typu "zacisk". Tarcze znaków z podwójnie zagiętymi krawędziami charakteryzują się najlepszymi parametrami wytrzymałościowymi spośród produkowanych znaków.
Dane:
- wymiary - 2x150x1400 mm
- waga 2,5 kg