A10 Przejazd kolejowy bez zapór
Opis
Znak A-10 - Przejazd kolejowy bez zapór, ostrzega przed przejazdami kolejowymi bez zapór lub półzapór, które są wyposażone w samoczynną sygnalizację świetlną lub jej nie posiadają.
Oprócz znaku ostrzegawczego A10 „przejazd kolejowy bez zapór” stosuje się słupki wskaźnikowe typu G-1, które określają odległość pojazdu od przejazdu kolejowego:
- znak G-1a z trzema kreskami umieszczany pod tarczą znaku ostrzegawczego,
- znak G1b z dwoma kreskami umieszczany na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu,
- znak G-1c z jedną kreską umieszczany na 1/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.
Przed szczególnie niebezpiecznymi przejazdami kolejowymi ze względu na ostry kąt przecięcia się drogi z linią kolejową lub bliskość toru kolejowego przebiegającego równolegle do osi drogi albo przebiegu linii kolejowej po łuku pod znakiem A-10 „przejazd kolejowy bez zapór” należy zastosować tabliczkę T-7 pokazującą rzeczywisty układ torów i drogi na takim przejeździe.
Bezpośrednio przed przejazdem kolejowym bez obsługiwanego urządzenia zabezpieczającego należy umieścić znak G-3 lub G-4 - Krzyż Św. Andrzeja.
Znaki A-10 „przejazd kolejowy bez zapór” wykonane są z blachy stalowej ocynkowanej gr. 1,25 mm, malowanej proszkowo z podwójnie zagiętymi krawędziami. Lica znaków wyklejone są folią odblaskową typu 1 lub 2.